.NET CMS DNN

Online marketing blog

Anonym
/ Categorie: Online marketing
Optimaliseren meta tags DNN

Optimaliseren meta tags DNN

Alle soorten metadata worden binnen DNN ondersteund. Via het CMS kunnen meta-descriptions en titles worden toegevoegd. Door middel van de module Content Injection kan een DNN-pagina verder worden geoptimaliseerd volgens onder meer het Open Graph-protocol en microdata. In eerste instantie zal je echter aandacht moeten besteden aan de standaard meta tags. Google geeft in onderstaande video een heldere uitleg over het belang van meta tags.

 

 

Optimaliseren DNN Meta tags

In DNN kunnen op zowel website- als paginaniveau meta descriptions en titles worden toegevoegd. Op websiteniveau kan dit onder “Admin” en vervolgens “Website instellingen”. De meta’s die hier worden ingevuld, worden getoond zolang er geen meta’s zijn ingesteld op paginaniveau. Belangrijk is dus om een algemeen geldende meta in te vullen.

 

Meta data in dnn optimaliseren stap 1

 

Het invullen van de metadescription en title zijn aanbevelingen aan zoekmachines voor wat er wordt getoond in de zoekresultaten. Het is van belang dat zowel de title als description worden ingevuld, zoals onder weergegeven. De keywords zijn achterhaald, waardoor deze is leeggelaten. Dit heeft te maken met spamming.

 

Meta data in dnn optimaliseren stap 2

 

Goede meta’s omvatten altijd een call-to-action. Een goede title bevat maximaal 70 tekens, dan past het mooi op een lijn in de zoekresultaten. Een goede description is niet langer dan 160 tekens. Uiteindelijk draait het om de pixelgrootte van de meta’s bij het tonen binnen de zoekresultaten. Een handige tool om binnen het maximaal aantal tekens te blijven is de character count van AdResult.

Op paginaniveau kunnen beide meta’s worden overgeschreven. Dit wordt gedaan onder “Edit Page” en vervolgens “Page Settings”.

 

Meta data in dnn optimaliseren stap 3

 

Probeer een metadescription en title te gebruiken die zo goed mogelijk de huidige pagina beschrijft.

 

Weergave van DNN meta tags in zoekresultaten

Ten onrechte wordt vaak aangenomen dat de title en metadescription standaard worden getoond in de zoekresultaten. Beide metatags zijn namelijk aanbevelingen. In de praktijk blijkt dat Google ervoor kiest om beide aan te passen aan de zoekterm van de gebruiker:

Metadescription en title voor de homepagina van DotNetNuke.nl.

 

Meta data in dnn optimaliseren stap 4

 

Als in Google wordt gezocht op DotNetNuke, wordt het volgende getoond:

 

Meta data in dnn optimaliseren stap 5

 

De titletag is aangepast naar de zoekopdracht van de gebruiker. De description wordt gehandhaafd, omdat deze waarschijnlijk past bij de huidige zoekopdracht. Stel, je zoekt op "dnn online marketing", dan gebeurt het volgende:

 

Meta data in dnn optimaliseren stap 6

 

De description wordt aangepast aan de zoekopdracht. De title is nu wel de opgegeven title, omdat deze waarschijnlijk beter aansluit bij de zoekterm.

Onthoud dus bij het opgeven dan de meta’s dat dit een aanbeveling is. De werkelijke content op de pagina is belangrijker dan de title (!).

Enthousiast geworden? Mis niets met de maandelijkse DNN nieuwsbrief!

Delen

Printen

Laat een reactie achter

Naam:
Email:
Reactie:
CAPTCHA Afbeelding
Vul de bovenstaande code hieronder in
Reactie toevoegen
Aspen
Websites
Aspen Benelux

Het bedrijf Aspen werd in 1988 opgericht aan de kust van het Aspen meer ten noorden van Göteborg in Zweden. Aspen is in veel Europese landen en Canada vertegenwoordigd en is hiermee wereldmarktleider in alkylaatbenzine. Idas heeft deze meertalige website voor Aspen ontwikkeld.

Bekijk project
Bekijk alle showcases
GVG
Websites
GVG Oliehandel

GVG Oliehandel: internationaal actief in alles wat met benzine, olie en reiniging te maken heeft. Idas heeft deze responsive website gerealiseerd in meerdere talen. Doel is het etaleren van de 6 merken die GVG vertegenwoordigt.

Bekijk project
Bekijk alle showcases
FishMasters
Websites
FishMasters

Speciaal voor de internationale markt biedt Fishmasters een deelassortiment aan met het Pure Fish Label. Producten met dit label bevatten geen e-nummers, geen kleurstoffen, geen conserveringsmiddelen, noch smaakstoffen. De website is opgeleverd in 6 talen.

Bekijk project
Bekijk alle showcases
KMU
Websites
Koninklijke Metaalunie

Koninklijke Metaalunie is met meer dan 13.000 leden de grootste ondernemersorganisatie voor het midden- en kleinbedrijf (mkb) in de metaal. Idas heeft de nieuwe site ontworpen en gebouwd.

Bekijk project
Bekijk alle showcases
Combacte
Interactive
COMBACTE

COMBACTE doet op Europees niveau onderzoek naar resistentie van bacteriën. De website heeft een afgesloten ledengedeelte wat fungeert als kennisbank voor aangesloten professionals. Zij kunnen kennis delen, zich inschrijven voor events en onderling berichten sturen.

Bekijk project
Bekijk alle showcases
Gently
Websites
Gently

Gently produceert reinigings- en onderhoudsproducten voor caravans, campers en boten. De website is in 2 talen beschikbaar en is een showcase van de verschillende lijnen die dit merk vertegenwoordigt.

Bekijk project
Bekijk alle showcases
agealube
Websites
Agealube

Met deze (volledig responsive) cataloguswebsite van Agealube, kunnen gebruikers producten opzoeken. De catalogus is een door Idas gebouwde maatwerkmodule op basis van Azure Search.

Bekijk project
Bekijk alle showcases
butter
Intranet & Extranet
Butter Group International Transport

Idas is al jaren software leverancier voor Butter Group. Butter is gespecialiseerd in het transport van agrarische producten in geïsoleerde onderlossers door heel Europa. De vernieuwde responsive website is in 6 talen beschikbaar en draagt bij aan de professionalisering van dit internationale bedrijf.

Bekijk project
Bekijk alle showcases
Olympos
Websites
Sportcentrum Olympos

Sportcentrum Olympos is een ruime en veelzijdige sportaccommodatie. Met de meertalige webshop die Idas voor Olympos heeft gerealiseerd, kunnen gebruikers online lessen boeken en betalen. Gevolg van de webshop is een forse besparing, gezien de boekingen niet meer handmatig hoeven te worden aangenomen en verwerkt.

Bekijk project
Bekijk alle showcases
Discovered
Websites
Discovered

Discovered staat voor een breed assortiment van exotische groenten en fruit. Op deze website worden recepten en producten door middel van een catalogus getoond. Gebruikers kunnen o.a. filteren op thema, ingrediënt, aantal personen en moeilijkheidsgraad. Tevens worden er gerelateerde recepten getoond.

Bekijk project
Bekijk alle showcases